Czy trening EMS jest skuteczny?

trening EMS

Szukasz sposobu na to, żeby zgubić zbędne kilogramy? Jedną z metod na osiągnięcie wymarzonego efektu jest zastosowanie treningu EMS. Co to jest i czy jest on skuteczny? Postanowiliśmy to sprawdzić, odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym tekście.

Co to jest trening EMS?

Ten tryb treningu wykorzystuje elektrostymulację. Zastosowane są impulsy prądu stałego i zmiennego o zmiennej częstotliwości. Ma to zwiększyć spalanie tłuszczu i zaangażować różne partie mięśniowe. Wiele osób jest zdziwionych, że do treningu można wykorzystać elektrostymulacje, jednak nie ma w tym niczego niespotykanego. Ta metoda pobudzania mięśni jest wykorzystywana już od wielu lat, głównie przez fizjoterapeutów. Twórcy tego sposobu ćwiczeń twierdzą, że jest bardzo skuteczna i umożliwia szybkie osiągnięcie efektów. Z jej zalet korzystają sportowcy, żołnierze oraz astronauci NASA.

Jakie są zasady treningu EMS?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, trening EMS polega na wykorzystaniu elektrostymulacji. W jaki sposób się odbywa? Najczęściej trenujący zakłada specjalny kombinezon, w którym są zamontowane elektrody, mające na celu stymulowanie mięśni. Koszt takiego urządzenia może sięgać nawet kilku tysięcy złotych, dlatego, jeśli nie masz na to pieniędzy, to przyda Ci się chwilówka bez bik. Trening tego typu powinien trwać maksymalnie około 30 minut. Taka długość odpowiada około półtorej godziny standardowych ćwiczeń. Podczas EMS wykonuje się proste ćwiczenia, które umożliwiają spalenie od 500 do 1200 kcal.

Trening EMS – zalety

Główną zaletą treningu EMS jest jego skuteczność. Większość osób bardzo pozytywnie ocenia jego efekty. Dzięki regularnym ćwiczeniom możliwe jest spalanie nadmiaru tłuszczu, a co za tym idzie, zbudowanie wymarzonej sylwetki. Co ważne, EMS jest treningiem, który zabiera mniej czasu niż standardowa aktywność. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, czas trwania ćwiczeń wynosi około 30 minut, gdzie w przypadku zwykłych aktywności, powinno to być około 3 razy więcej. Co jeszcze warte odnotowania, trening EMS można wykonywać rzadziej niż bez użycia elektrody. Wystarczą 2 sesje w tygodniu, żeby osiągnąć podobny efekt jak w przypadku normalnego cyklu ćwiczeń.

Dla kogo jest trening EMS?

Wspomnieliśmy wcześniej, że z tej metody ćwiczeń korzystają sportowcy oraz żołnierze. Jednak ten typ ćwiczeń jest również dobry dla osób, które nie mają na co dzień styczności z dużymi obciążeniami. Jego wysoka skuteczność oraz to, że jednocześnie nie trzeba spędzać dużo czasu na ćwiczeniach, powoduje jego wysoką popularność. Z tej metody treningowej może korzystać praktycznie każdy. Często wybierają ją osoby zabiegane, niemające dużo czasu na aktywność fizyczną. Ten sposób ćwiczeń nie jest rekomendowany dla osób, które korzystają z rozrusznika serca. Ponadto odradza się ćwiczenia dla osób w ciąży i krótko po porodzie. Pozostałe osoby mogą śmiało skorzystać z treningu EMS. Nie masz pieniędzy na niezbędne przyrządy? Skorzystaj ze sprawdzonego rozwiązania, jakim jest chwilówka bez bik.

PODZIEL SIĘ: